In urma cu 15 ani apareau primele notiuni de optimizare pentru motoarele de cautare, dar tehnicile si conceptele de atunci erau net diferite de cele vehiculate in lumea SEO de astazi. Daca in 1998 se vorbea despre vanzarea termenilor folositi de utilizatorii de internet pentru a efectua cautari pe web, acum Google face eforturi uriase pentru ca rezultatele cautarilor sa fie cat mai obiective si mai apropiate de asteptarile utilizatorilor.

Dar ce este Hummingbird? Denumirea engleza este inspirata de pasarea colibri si vestita rapiditate si precizie cu care aceasta se misca in zbor. Si ce legatura are pasarea cu algoritmul lui Google? La fel cum pasarea colibri se misca catre tinta, spiderele renumitul motor de cautare incearca sa gaseasca cu precizie raspunsul la intrebarea utilizatorului de internet.

Algoritmul Google Hummingbird a fost lansat in luna august a acestui an, iar scopul sau este acela de a scoate in evidenta rezultate cat mai relevante in raport cu cautarile utilizatorilor. Daca pana acum Google se baza pe termeni cheie, eliminand cuvintele de umplutura, cu Hummingbird contextul acestor termeni capata o importanta deosebita.

Impactul major pe care acest algoritm l-a avut asupra tehnicilor si strategiilor de optimizare consta intr-o importanta din ce in ce mai pregnanta a continutului paginilor web. Accentul se pune acum pe originalitate si pe caracterul informativ, precum si pe utilizarea de sintagme cheie relevante.

Daca in urma cu cativa ani inserarea unor simpli termeni in elementele meta ale paginii era suficient, acum vorbim despre sintagme si chiar propozitii intregi, care sa fie cat mai apropiate de cele pe care utilizatorii le introduc in paginile de cautare. Greutatea vine din faptul ca, in acelasi timp cu lansarea algoritmului Hummingbird, Google a decis sa nu mai furnizeze webmasterilor cuvintele cheie cu care utilizatorii de internet au ajuns pe paginile lor. Lipsa acestora face optimizarea mai dificila, dar principala recomandare pe care o fac reprezentantii gigantului lumii virtuale specialistilor de SEO si webmasterilor este aceea de a renunta la obsesia cuvintelor cheie si de a se axa pe continut unit si de calitate.

Dezvoltat de-a lungul intregii istorii Google, Knowledge Graph-ul (o baza de cunostinte menita sa faca cautarile semantice mai eficiente) sta acum la baza unui card de informatii, pe care il putem observa in partea dreapta al paginii de cautare de fiecare data cand Hummingbird crede ca a inteles exact ce cautam. Acesta este privit in mod negativ de multi webmasteri, deoarece are un impact major asupra traficului pe site-urile care ofera informatia respectiva. Gasind informatia cautata instant, utilizatorul nu mai are nevoie sa viziteze nici un site.

Cum pot webmasterii sa contracareze efectul Hummingbirds? Pe langa folosirea unor sintagme cheie cat mai variate si mai apropiate de cele utilizate de potentialii vizitatori, se recomanda deschiderea cat mai multor cai de acces catre site-ul respectiv. Asta inseamna exploatarea in detaliu a domeniului, construirea de pagini diferite, care sa raspunda cat mai multor intrebari pe care utilizatorii de internet le-ar putea avea.

Contacteaza-ma

Dacă calitatea este importantă pentru tine, contactează-ne! .

CONTACT